Onze school

Daltonschool Eglantier Buiten is een openbare basisschool: 'de wereld in het klein'.

We zijn een ontmoetingsplaats  waar kinderen leren met elkaar,  van elkaar en respect hebben voor elkaar. Iedere leerling is welkom op onze school.

Midden in het groen

Daltonschool Eglantier Buiten ligt op een  unieke plek in Delft. De school ligt in de  wijk Buitenhof grenzend aan het park  Buitenhof en op steenworp afstand van  zwembad Kerkpolder. Rondom de school is volop groen aanwezig.

Ruimte om te spelen en leren

De lokalen liggen rondom een patio. De lokalen zijn ruim en licht. In de gangen  zijn werkplekken gecreëerd. Hier kunnen  kinderen zelfstandig aan hun taken wer ken. Ook is er op deze manier ruimte voor  leerlingen om samen aan opdrachten te  werken. Leerlingen werken samen met  klasgenoten, maar ook met leerlingen uit andere leeftijdsgroepen.

Persoonlijke ontwikkeling

We vinden het belangrijk dat kinderen  positief over zichzelf en een ander leren  denken. Met de 'Kanjertraining' krijgen  kinderen handvatten aangereikt voor  gedrag in allerlei sociale situaties. Ook krijgen ze informatie over hun eigen  gedrag, zowel door klasgenoten als door  de leerkracht. Ze leren onder andere: “hier  ben ik; het is goed dat ik er ben; ik luister  naar feedback en ga er iets mee doen”  Het diploma dat bij de kanjeropleiding  hoort, krijgen de kinderen aan het eind  van groep 8 mee naar huis.